خواص موز برای سلامتی چیست؟+ 6 مورد از خواص شگفت انگیز موز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 102
نویسنده : مهرو

6 دلیل خوب برای خوردن موز امروز

چه خوبی در موز وجود دارد؟ به غیر از داشتن ویتامین B6 ، موز منبع خوبی برای ویتامین C ، فیبر غذایی و منگنز است. آیا اینها برای سلامتی شما معنی دارند؟ بخش رژیم غذایی در مرکز بهداشت جامعه Tiong Bahru توضیح می دهد.
6 دلیل خوب برای خوردن موز امروز
 باناناها نه تنها سرشار از ویتامین و فیبر هستند ، بلکه فاقد چربی و فاقد کلسترول هستند.
تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی در موز وجود دارد؟ به غیر از داشتن ویتامین B6 ، موز منبع خوبی برای ویتامین C ، فیبر غذایی و منگنز است. موز همچنین بدون چربی ، عاری از کلسترول و تقریباً فاقد سدیم است. بنابراین اینها برای سلامتی شما چیست؟

خانم پگی تان ، متخصص تغذیه ، مرکز بهداشت جامعه Tion g Bahru C ، عضو گروه SingHealth ، توضیح می دهد که چرا موز برای شما مناسب است و کی باید آنها را بخورید.

فواید سلامتی موز
1 موز یکی از بهترین منابع میوه ویتامین B6 است
ویتامین B6 حاصل از موز به راحتی توسط بدن شما جذب می شود و یک موز متوسط ​​نیز می تواند حدود یک چهارم از نیازهای روزانه ویتامین B6 شما را تأمین کند.

ویتامین B6 به بدن شما کمک می کند:

گلبولهای قرمز تولید می کنند ،
کربوهیدرات ها و چربی ها را متابولیزه کرده و آنها را به انرژی تبدیل می کنند ،
متابولیزه کردن اسیدهای آمینه ،
مواد شیمیایی ناخواسته را از کبد و کلیه ها خارج کنید ، و
یک سیستم عصبی سالم را حفظ کنید.
ویتامین B6 برای خانم های باردار نیز مفید است زیرا به رفع نیازهای فرزند آنها کمک می کند.

2. موزها منابع قابل توجهی از ویتامین C هستند
ممکن است موزها را با ویتامین C مرتبط نکنید اما یک موز متوسط ​​حدود 10٪ از نیازهای روزانه ویتامین C شما را تأمین می کند.

ویتامین C به شما کمک می کند:

از بدن خود در برابر آسیب سلولی و بافت محافظت کنید ،
بدن شما آهن را بهتر جذب می کند ،
بدن شما کلاژن تولید می کند - پروتئینی که پوست ، استخوان و بدن شما را در خود نگه می دارد و
سلامتی مغز را با تولید سروتونین ، هورمونی که بر چرخه خواب ، خلق و خو و تجربیات استرس دوم درد تأثیر می گذارد ، پشتیبانی کنید.
3. منگنز موجود در موز برای پوست شما مفید است
یک موز متوسط ​​تقریباً 13٪ از نیاز روزانه منگنز شما را تأمین می کند. منگنز به بدن شما کمک می کند تا کلاژن را بسازد و از پوست و سلول های دیگر در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند.

4- پتاسیم موجود در موز برای سلامتی قلب و فشار خون شما مفید است
یک موز به اندازه متوسط ​​حدود 320-400 میلی گرم پتاسیم را تأمین می کند ، که حدود 10٪ از نیاز روزانه پتاسیم شما را تأمین می کند.

پتاسیم به بدن شما کمک می کند قلب و فشار خون سالم را حفظ کند. علاوه بر این ، موز از نظر سدیم کم است. ترکیب کم سدیم و پتاسیم بالا به کنترل فشار خون بالا کمک می کند.

5- موز می تواند به هضم غذا کمک کرده و به مشکلاتی در دستگاه گوارش کمک کند
یک موز متوسط ​​حدود 10-12٪ از نیاز روزانه فیبر شما را تأمین می کند. هیئت ارتقاء سلامت سنگاپور توصیه می کند روزانه فیبر غذایی 20 گرم برای خانم ها و 26 گرم برای آقایان توصیه کند.

الیاف محلول و نامحلول نقش مهمی در سلامتی شما دارند. فیبر محلول به بدن کمک می کند تا سطح قند خون شما را کنترل کرده و از شر چربی ها مانند کلسترول خلاص شود. فیبر نامحلول وزن و نرمی را به مدفوع اضافه می کند و انجام منظم حرکت روده را برای شما آسان تر می کند. این کمک می کند تا روده شما سالم و ایمن از باکتری های مضر باشد.

موزها ، به ویژه آنهایی که تازه رسیده شده اند ، حاوی نشاسته ای هستند که در روده کوچک شما هضم نمی شوند (نشاسته مقاوم) و قادر به عبور به روده بزرگ هستند. چنین موزهایی به شما کمک می کنند که وزن خود را بهتر مدیریت کنید زیرا بیشتر برای مدت طولانی باقی می مانند.

گفته می شود ، موز می تواند به شما در ضرب و شتم مسائل گوارشی مانند:

یبوست،
زخم معده ، و
سوزش سردل
6. موز به شما انرژی می دهد - منهای چربی ها و کلسترول
موزها حاوی سه قند طبیعی هستند - ساکارز ، فروکتوز و گلوکز - به شما منبع انرژی چربی و عاری از کلسترول را می دهد. به همین ترتیب ، موزها به خصوص برای کودکان و ورزشکاران ، برای صبحانه ، به عنوان میان وعده صبح یا قبل و بعد از ورزش ، ایده آل هستند.

خواص خیار چیست؟






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: